"בגלל מדיניות בנט" • 6 חברי המועצה להשכלה גבוהה התפטרו

    איתי גדסי 1 Comment on "בגלל מדיניות בנט" • 6 חברי המועצה להשכלה גבוהה התפטרו
    17:12
    14.05.24
    יונת קפלן No Comments on לא יאמן: מה אמר לידידיה מאיר אוקראיני שפגש אותו בחו"ל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שישה חברי המועצה להשכלה גבוהה הודיעו הבוקר (ראשון) על התפטרותם, לדבריהם, כמחאה נגד מדיניותו של שר החינוך ויו"ר המל"ג נפתלי בנט.

    השישה ביקשו לפזר באופן מיידי את המל"ג הנוכחית ולמנות מועצה חדשה, ובין היתר מוחים המתפטרים על הדחתה של סגנית יו"ר המל"ג, פרופסור חגית מסר-ירון, ומינויה של דוקטור רבקה ודמני-שאומן.

    לדבריהם, דבר התפטרותם מלמד על העמקת משבר האמון בין השר לבין חברי הסגל באקדמיה הישראלית, והיא באה כאמור לאחר ששר החינוך פעל להדחתה של סיו"ר המל"ג המוערכת פרופ' חגית מסר ירון ולבחירתה של ד"ר רבקה ודמני שאומן. לדבריהם, הליך הפיטורים של פרופ' מסר-ירון, המינוי והדיון של המחליפה היו שנויים במחלוקת חריפה. מכתב גינוי חסר תקדים בנושא יצא מטעם הרקטורים של כל האוניברסיטאות בארץ.

    יצוין, כי בנוסף, למעלה מ-1500 אנשי אקדמיה חתמו על עצומה המביאה אי אמון בשר ובמל"ג. "ההתפטרות והעצומה הם חסרי תקדים בהיסטוריה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. מעולם לא חתמו חברי סגל במספר כזה על מכתב הסתיגות ממדיניות השר. אין גם תקדים למהלך ההתפטרות שעליו הודיעו ששת החברים כרגע", אמרו יוזמי המחאה.

    עוד הם ציינו כי ההתפטרות של ששת החברים משתקת למעשה את פעילות מל"ג המחויב על פי חוק למספר מינמלי של 19 חברים.

    "הציפיה כרגע משר החינוך היא להפסיק לפגוע בעצמאות ההשכלה הגבוהה, לשנות את המדיניות הכוחנית והבלתי-מובנת שלו ולשקם את מל"ג באמצעות מינוי מושכל של חברים בעלי עמדה בכירה, ניסיון מוכח ומוניטין בניהול ועיצוב מדיניות השכלה גבוהה וכאלו שנהנים מאמון חברי הקהליה האקדמית בארץ", הם הוסיפו.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל מי שעוקב אחרי המינויים של בנט רואה שמדובר בסגנון התנהלות
      של עסקן שפועל במינויים משיקולים פוליטיים ורחוק משיקולים מקצועיים טהורים
      כך אישר המשך מינוי מנכלי”ת משרד החינוך מיכל כהן שמתנהלת כדמות פוליטית ולא פרסונלית, כך עם מינוי מנהל המחוז החרדי בניגוד לתנאי הסף ובניגוד למנהל תקין ובניגון לכל היגיון סביר כאשר מינה אדם לעומתי הנוגד את קהל היעד במחוז החרדי
      המשרד פועל בלי שקיפות וקריטריוניים שוויוניים כאשר דווקא מוסדות מוכש”ר ערבים החלו להיות על פי החלטתו להית מתוקצבים ב – 100% תקצוב לעומת מוסדות מוכש”ר יהודיים(גם בציבור הדתי לאומי)
      הדבר בא לידי ביטוי גם בהיעדר מפקחים במגזר הערבי לעומת עשרות מפקחים טורדניים במגזר היהודי
      והנה ראו גם ראו את המחאה וההתפטרות של חברי המועצה להשכלה גבוה המוחים על הדחתה של סגנית יו”ר המל”ג, פרופסור חגית מסר-ירון, ומינויה של דוקטור רבקה ודמני-שאומן.
      זה מה שקורה כאשר מתמנה לתפקיד שר חינוך אדם שמלכתחילה לא רצה לקבל תפקיד זה וכל חתירתו היא פוליטת גרידא